*

Lampion. Turtorial.

Do Świąt pozostało już zaledwie kilka dni. Aby wprowadzić do domu świąteczną atmosferę, proponuję Wam wykonanie bardzo prostego lampionu.



Będziemy potrzebować:
kawałek sztywniejszego kartonu,
kalkę techniczną
bożonarodzeniowe wycinanki
brokat, taśmę dwustronną i klej.
Z kartonu przygotowujemy sobie szablon. Możecie skorzystać z mojego albo stworzyć własny w zależności od potrzeb, wystarczy przypomnieć sobie jak się robiło przestrzenne figury na matematykę w szkole podstawowej :).
Ja zaplanowałam, że do środka lampionu wstawię szklaneczkę z grubszego szkła, a dopiero dni niej świeczkę do podgrzewacza, w związku z tym wymiar dopasowałam właśnie do owej szklaneczki.



W poszczególnych ścianach lampionu wycinamy okienka rozmiarem pasujące do wycinanek które chcemy użyć do ozdoby.



Kolejny etap to wklejenie „szybek” z kalki technicznej.





Następnie bigujemy wszystkie linie i zaginamy.



Przed sklejeniem lampionu przyklejamy ozdoby. Pamiętajcie, by oszczędnie używać kleju, bo po pierwsze może wypływać spod wycinanek i niestety będzie go widać, po drugie kalka może się pomarszczyć.
Ja wykorzystałam bombkę z zimowym pejzażykiem, ażurową bombkę, płatek śniegu i renifera, które posmarowałam klejem i obficie posypałam brokatem (złotym, srebrnym, zielonym, czerwonym i przezroczystym), aby za dnia lampion również stanowił ozdobę.



I tak oto mamy prosta świąteczną ozdobę.







Joyanna

4 komentarze: